20110806

Alhamdulillah...dengan rezeki-Mu aku berbuka~

Assalamualaikum..~

Terima kasih sebab sudi singgah di zon kecil saya ini~
Saya doakan anda semua dikurniakan kesihatan yang baik,
dimurahkan rezeki dan dapat melaksanakan ibadah puasa dengan
baik dan sempurna.. Insya-Allah~

^^

Alhamdulillah...
hari ini 6 Ogos 2011
bersamaan 6 Ramadhan 1432H

sedar tak sedar..
sudah hampir seminggu kita berpuasa..~





Menu berbuka puasa saya:

Hari 1
Alhamdulillah..saya berpeluang berpuasa bersama-sama ahli keluarga saya di Jitra~
^^



menu utama:

"home-made blackpepper grilled chicken"



ayam diperap dengan lada hitam..
ini resepi ibu saya..nak tau..kena tanya dia~

dihidang bersama home-made coselow, dan instant wedges.




menu sampingan:


ayam paprik (ye..ibuku mmg rajin memasak)
tapi xsempat nak rasa sebab da kenyang dan dah nak balik N9 dah xlama lepas buka puasa~




ayam goreng dan juga popia basah~



HARI 2, HARI 3, HARI 4

Alhamdulillah..
selamat sampai ke N9~~
menu berbuka..?
tidak semeriah masa kat rumah..


roti ~ peneman waktu berbuka dan juga sahur.
oh..buka makan kurma dulu, minum air kosong lepas tu baru makan roti~



HARI 5

menu hari ini agak meriah sedikit~
^^



nasi kerabu..




nasi kerabu yang da siap digaul bersama sambal dan budu~

ALHAMDULILLAH..
terasa sangat nikmat berbuka..~
setelah bersusah payah berusaha mencari kakak yang jual nasi kerabu ni~ ^^



HARI 6

menu ringkas




sardin kentang~




capati segera





letak sardin atas capati..
gulung dan makan~ ^^






jangan membazir di bulan Ramadhan..
kalo beli makanan tu..berpada-pada..
jangan ikut nafsu~
bersederhanalah...






1904's lalala: sardin tu masak tin kecik je..
tapi hairan camne leh jadi banyak~
jenuh la nak abeskan lepas ni...





3 comments:

spywriter said... Reply To This Comment

tinggalkan jejak disini..
sedapnyerr makanan dia...hihih

faRHa@miSS Vio said... Reply To This Comment

ok sgt sedapppp !!!

Nur Asiah said... Reply To This Comment

lapar bila tengok blog na...
godaan betol..