20110724

H.M.M

Assalamualaikum...


wahai pembaca-pembaca yang sudi singgah di zon kecil saya..
apa khabar..?
sihat dan sejahtera hendak-Nya..~ ^^


H.M.M

Hujung Minggu di Melaka..~ ^^


oh ya..
sebelum tu..
saya ingin perkenalkan..



teman saya..~~



TADAA!!!



ye..inilah teman saya..
tanpa dia..
sudah semsetinya saya akan bertapa di atas bukit ini..~

yeay..ketika ini dia sudah mandi..~ ^^
inilah incik chiver saya~
teman saya ke mana saja saya pergi..~
kecil dan chumel!!!




oh ya..
minggu lepas..
pergi ke Melaka..
setelah 2 minggu bertapa..


destinasi pertama..
Jasin.
kemudian dari Jasin ke Alai..

kemudian ke Bandar Hilir..

layan Harry Potter and the Deathly Hallows part 2.

saya gemarkan bertih jagung ketika menonton wayang~ ^^




keesokan harinya..~
di awal pagi..
sudah berada di Bandar Hilir..~
ye..saya mengikut Leen untuk menjaga 'checkpoint' untuk aktiviti 'Treasure Hunt'
sempena Ulangtahun ke 3 Melaka sebagai Bandar Warisan Dunia..


antara yang terlibat..



pemandangan pagi~~ laluan 'river cruise'






saya tolong jaga 'checkpoint'

batu seremban..batu lima..~
^^

chomel!
peristiwa: ada segelintir peserta yang agak keterlaluan sikap mereka..
cuba membuat kacau..
dalam hati "sabar je la pkcik-pkcik ni~~"
kecoh je lebih.. tak menang pon~





tepat 12:00 tengah hari..
tamat! ^^

kemudian..berjalan-jalan di sekitar bandar hilir..

pemandangan dari atas bukit..
tu A'Famosa..~ nampak x..?? nmpk x..?



panjat bukit St. Paul..
masa kecik2 dulu.xpenah panjat..
akhirnya..minggu lepas..berpeluang jugak.
ada tinggalan gereja kat atas bukit tu..
pastu patung paderi yang tangan kanan dia kudung..~
panjat la sendiri ye kalo ade peluang..
xde ape pon kat atas bukit tu..
ada banyak kucing~ hihi




lepas tu..
jalan-jalan dalam 'Shopping Complex'
da lama ushar indoor archery ni..~
dan akhirnya...





jeng..jeng..jeng..lepas gian lepas da bertahun xpegang 'bow'..
lain sikit upenye indoor archery ni..
simple sket dari outdoor..
zaman-zaman belajar dlu...belajar yg outdoor..
da dekat 3 tahun kot last pegang bow tu..

oh..oh..memang best..walaupun hanya 12 anak panah je..
ok..12 anak panah = RM8..
lagi banyak anak panah..lagi murah..
lain kali.nak main lagi!! ^^




jalan-jalan lagi..
jmpe kedai yg sgt chumel..
alamak..lupa lak nak amik gmbr kdai dia..

kedai tu jual eskrem..
nama kdai dia ICE EDGE..


eskrem timbang..
perisa eskrem ngan hiasan-hiasan atas tu leh pilih sndiri..
pastu timbang dan bayar~~ ^^

ktorg makan eskrem ceklat+vanila+stoberi+mint..
hiasan pelbagai..hihi..
da timbang-timbang..
RM10++ rsenya.
tp mmg sedap! ^^

smbil makan eskrem ktorg makan



MAKHLUK ASING dari EPAL BESAR..~
ye..sangat sedap kerana baru buat.
suam-suam kuku lagi..
ceklat kt dlm tu pon cairrrrr lagi..
nyum..nyum....



da petang sket..
makan


mi goreng mamak.
tapi dia punya rasa x macam mi goreng mamak sangat.
kureng 'kick' hihi..




sebelah malamnya..
kami makan ikan bakar..
medan ikan bakar dekat umbai..


kami pesan...


nasi putih




ikan bakar (nama ikan da lupa) dan kicap~


kailan ikan masin


sotong celup tepung


TOMYAM dan TELUR DADAR..
tomyam ngan telur dadar xamik gmbr..~
sb xmakan..haha




sebelum makanan di atas sampai...
cuba ni dulu..






otak-otak..
sedap~~ panas-panas lagi! ^^




HARI AHAD~~

berehat sahaja di rumah~~~


masak-masak..

makan-makan..




nugget, ayam dan kentang goreng (kentang kat bawah..xnmpk)



maggi tomyam sempoi..
haha..







sekian..
hujung minggu di Melaka..~~










1904's lalala: Alhamdulillah..dapat jumpa mereka~ ^^
















2 comments:

Nursyawalina Sulong said... Reply To This Comment

waaaaaaaaaaaaa

akak suka jenjalan cari makan!

[PaaN1904] said... Reply To This Comment

@Nursyawalina Sulong

ye..saya pon suka!! ^^